بحث رفتن یا نرفتن تیم ملی فوتبال به جام جهانی همچنان داغ است.
حسن روشن اسطوره فوتبال کشورمان در گفتگو با روزنامه اطلاعات در این رابطه گفت: ما در جام جهانی قهرمان نخواهیم شد. شاید بتوانیم از گروه خود صعود کنیم که درصد این اتفاق را من زیاد نمیدانم، اما چرا از نرفتن به این مسابقات صحبت میشود؟
روشن افزود: به اعتقاد من باید در جامجهانی حضور پیدا کنیم. نزدیک به ۵میلیارد تماشاگر به مدت یک ماه این مسابقات را از نزدیک یا از طریق گیرندهها تماشا میکنند. ما باید در این میدان بزرگ حاضر باشیم تا نگاه جهان را به خود تغییر دهیم. گذشته از کسب نتایج، باید بهگونهای رفتار کنیم که سفیران اخلاق معرفی شویم. باید در برابر کسانیکه به تماشای بازیهای ما نشستهاند به گونهای رفتار کنیم که جهان بداند آنچه که دشمنان از ما به تصویر کشیده است درست نیست. با متانت، با خوشرویی و با اخلاق پسندیده در میدان حاضر شویم تا جهان و آن ۵میلیارد به حقیقت پیبرده و بدانند که ایرانی سنگ صبور است، ایرانی با منش و بزرگ است، ایرانی برای همه احترام قائل است.
روشن اضافه کرد: اگر به جامجهانی نرویم، فیفا فوتبال ما را از حضور در تمام بازیهای رسمی تعلیق خواهد کرد و مجبور خواهیم شد تا بهای سنگینی بپردازیم. باید رفت تا سوای نتایج، نفع دیگری از جنبه تبلیغات بهدست آوریم. باید به جامجهانی رفت تا با رفتار و اخلاق مناسب، ثابت کنیم فرهنگ ایرانی غنیترین فرهنگ جهان است. باید به جامجهانی رفت تا نشان دهیم که هیچ قدرتی نمیتواند تمدن ایران را خدشهدار سازد.
روشن در پایان گفت: اگر بتوانیم در جامجهانی نتایج خوبی هم کسب کنیم، همراه رفتار و گفتار خوبمان نگاه جهان را تغییر داده و همه با احترام از ایران یاد خواهند کرد.
شما چه نظری دارید؟